Obserwatorzy

poniedziałek, 14 stycznia 2013

Sposoby na przywracanie bieli naszym ciuszkom... (naturalne i chemiczne) - polecam

Hej.

Dziś zapraszam na szybki post o wybielaniu naszych ciuszków. Post wydaje sie banalny i oczywisty dla kazdego ale tak naprawde jak przychodzi co do czego szukamy po internecie sposobów na wybielenie ubran, na przywrocenie bieli zszarzałym lub zżółkniętym rzeczom.

Chce Wam przedstawic kilka produktów które mi diametrialnie poprawiły kolor ubrań. Białe ubrania szczególnie ciężko utrzymać w czystości – wiecie o co mi chodzi. Widać na nich dosłownie wszystko, wszystkie plamy i pozostałości po nich. Białe rzeczy też z czasem robią się szare i nieładne.

Wielu osobom wydaje sie że jak kilka razy wypierze  sie daną biała rzecz o wróci jej kolor. To pomyłka. Im cześciej sie bierze tym kolory zikna a biale rzeczy szarzeją.



SODA OCZYSZCZONA

Wodorowęglan sodu (sodium hydrogen carbonate), czyli popularnie rzecz ujmując soda oczyszczona, wykorzystany może być w naszym gospodarstwie na wiele sposobów.  




1. Łagodny wybielacz do tkanin
Wystarczy połączyć 2-3 łyżki sody oczyszczonej z sokiem z cytryny i dodać do prania.

2. Czysta biel i jaskrawe kolory
Wystarczy połączyć pół szklanki sody oczyszczonej z płynem do prania (niestety z proszkiem nie działa) i stosować przy każdym praniu.

3.Tłuste plamy
Tłuste plamy na poliestrowej tkaninie usuniesz, wcierając sodę oczyszczoną. Po 15 minutach usuń proszek a plamy powinny zniknąć.


 SOK Z CYTRYNY, OCET WINNY
 


Dodajemy albo jedną szklankę soku z cytryny lub jedną szklankę octu winnego. I jedno i drugie sprawdzą się jako wywabiacz plam. Jeśli chcecie, możecie je ze sobą zmieszać dodając pół szklanki soku z cytryny i pół szklanki octu. Sok z cytryny nie tylko naturalnie wywabi plamy, ale doda też ubraniom piękny zapach. Ocet świetnie sprawdzi się jako wywabiacz wszelkich nieprzyjemnych zapachów i bakterii.


Po skończonym praniu powiesic je na świeżym powietrzu w promieniach słonecznych (słońce ma właściwości rozjaśniające). Jeśli jednak nie masz takiej możliwości ze względu na porę roku czy pogodę, powiesić do wyschnięcia w łazience.


PROSZEK DO PIECZENIA



Polecam proszek do pieczenia-wsypać ok 1/2 opakowania do miski z woda i proszkiem do prania, namoczyć ubranie na kilka godz i efekty widać.
lub
Proszek do pieczenia pół paczki wsypac do pralki podczas głównego prania. Woda do prania powinna byc ciepła.



POŻÓŁKŁA BIEL

Pożółkłą bieliznę najlepiej namoczyć na noc w zsiadłym mleku, a potem uprać tak jak zwykle. Oczywiscie rzeczy nie moze byc bardzo duzo do namaczania gdyz trzeba by bylo miec sporo tego mleka.



lub
zwilżylzyć rzeczy wodą, nasypać  proszku do pieczenia pokropić to sokiem z cytryny (zacznie gerować) następnie nasypać jeszcze soli kuchennej


RÓŻNE INNE PRZEPISY

Należy zasypac rzeczy  jakims srodkiem
  typu vanish badz  w proszku, namoczyc plamy, reszte zalac dwoma butelkami wody gazowanej i zostawic na ok 1h, ubrania duzo bielsze!!




Bawelnianą bialą bielizne i ubrania (koszulki bluzki) mozna wygotowac. Naprawde daje zaskakujace efekty. Najlepsze efekty daje gotowanie w garnku, bo naprawde sie wtedy gotuje. pralka niestety "gotuje" tylko w 90 stopniach. ale jak bluzka nie jest bawelniana to o gotowaniu nie ma mowy.



Do pralki mozna tez wrzucic szczelnie zapakowane w woreczku skorupki od jajek. Podobno efekty sa zdumiewające.



Czytałam kiedyś w Pani Domu, że na lepsze wybielenie ubrań pomaga dodanie oprócz proszku do prania trochę płynu do naczyń (bezpośrednio do bębna załadowanego)



Oczywiście wiele osób poleca róznego rodzaju płyny i proszki typu Vanish. Ja tez próbowałam. I te w formie płynu i proszku ale nie widzialam wielkich róznic a na ciezkie plamy nie pomogło.



MOJ SPOSÓB
soda, proszek do pieczenia, płyn ACE


Moj sposób to połaczenie chemii i sródków naturalnych. Sposób jest sprawdzony i przysiegam Wam że rzeczy są o wiele wiele bielsze. Otóż co zrobiłam. Kupiłam płyn ACE do białego. Wlałam do wanny letnią wodę. Na 10 litrów nalezy wlac 50 ml plynu ACE.




Rzeczy moczyłam 10 minut. Nastepnie ciuchy wrzuciłam do pralki. Ustawiłam program na 60 stopni.  płukania, gdyz ACE ma specyficzny zapach chloru i czuc go w calym domu i na rzeczach.
Po godzinie prania rzeczy były super czyste i bielsze.
POLECAM!!!


A jakie są wasze sposoby na piękna biel, albo chociaz na polepszenie kondycji białych rzeczy???
Piszcie :))) Pozdrawiam

35 komentarzy:

  1. Polecam rówmież proszek do pieczenia i sode. Oba produkty daja świetne rezultaty

    OdpowiedzUsuń
  2. :) sode uzywam!

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszku do pieczenia słyszałam reszty nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  4. sodę też używam:) jeszcze ubrań mi nie przeżarła:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dałam pierwszy raz z proszkiem do pieczenia ;) ZOBACZYMY EFEKT :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mam białą koszulkę,która lubię ale jakoś zszarzała więc zafunduję jej kąpiel z proszkiem do pieczenia :)) dam znać jaki efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A w jakich proporcjach dałaś proszek i sodę w ostatnim sposobie ??/

    OdpowiedzUsuń
  8. a co jeśli ubranie jest białe, ale np. ma jakiś nadruk albo jest to biała koszula z cieniutkimi czerwonymi paseczkami? Jak wgl postępować z takimi ubraniami, prać je z białymi rzeczami? Bo z kolorowymi też przecież nie da rady, bo stracą biel, ale teoretycznie mogą też pofarbować, te które są całe białe. A i czy np. soda nie odbarwi nadruku/wzorku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej pierwszy raz wypierz ręcznie. Jeśli nie zafarbuje wody, znaczy, ze można prac z białymi :)

      Usuń
  9. mam proszek kilka dni po terminie...nada się? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy produkt ma jeszcze jakiś okres karencji w którym można gorączkę używać lub spożyć:-) polecam sprawdzić w Internecie dokładnie co i w jakim czasie należy to spożywać bądź wykorzystać:-) pozdrawiam gorąco

      Usuń
  10. próbowałam wszystkich sposobów, ale efekty mizerne. Może ktoś napisze o bardziej sprawdzonych metodach wybielania i prania tkanin białych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam wygotować z niewielką ilością proszku do prania + soda + proszek do pieczenia (taki mix :) ) - efekt widoczny "gołym okiem" :) - wiadomo, że nie będzie to "śnieżna biel" ale różnica będzie znacząca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję! :)

      Usuń
    2. rozumiem że soda, ale po co ten proszek do pieczenia którego głównym składnikiem jest właśnie soda oczyszczona??? czyli dodaj sody do sody :)

      Usuń
  12. no fajne te rady,zobaczymy co się sprawdzi w przypadku poszarzałych reczników(wczesniej białych)...ace już znam ,działa,ale ten smród...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja proszek do pieczenia slyszalam ze do pramia fieranek tez jest dobry

    OdpowiedzUsuń
  14. sól i mleko+perwol gotować super efekcior polecam pozdro;)

    OdpowiedzUsuń
  15. O wszystkich metodach słyszałam, ale jestem teoretykiem. Stosowałam natomiast gotowanie i sprawdza się. Szkoda tylko, że nie wszystko da się wygotować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wasze podpowiedzi muszę wypróbować ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Pytałam białe tenisówki z innymi kolorowymi butami, wiedziałam że popełniłam błąd, wyszły szare jak popiół. Wypróbowałam od razu wszystkie sposoby z artykułu. Nie pomógł żaden ani trochę. Będę próbować sposób koleżanki, bezbarwnym domestosem wyszoruję je A potem wybiorę, jeśli i to nie pomoże, wypróbuję sposoby z komentarzy, jestem zdruzgotana, że tak zniszczyłam sobie bardzo drogie buty, w dodatku nowe.

    OdpowiedzUsuń
  18. proszek do pieczenia to podobno tez soda tylko bardziej "zanieczyszczona"

    OdpowiedzUsuń
  19. proszek do pieczenia sprawdza sie na niektorych tkaninach - niestety nie na wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie namoczyłam ręczniki białe, z sodą i wybielaczem, mam nadzieję że będą bielsze... a jak nie to będę musiała kupić nowe ręczniki na zajęcia.

    OdpowiedzUsuń
  21. biała indyjska bawełna, na której napis: nie wybielać, prać w 40 stopniach. Domestos nie działa a wręcz pożółcił... Czym wybielić?

    OdpowiedzUsuń
  22. To chyba nie bawełna skoro pożółkła. Bawełnę można gotować.Ten przepis się sprawdza:
    Weź duży stary (bo matowieje) garnek i na 7 lirów wody trzeba wziąć
    2-3 łyżki perhydrolu, wkroić mydło lub wsypać płatki mydlane i 6-9
    łyżek szkła wodnego, zagotować i do gotującego wywaru włożyć
    ścierki, ręczniki, chustki do nosa. WARUNEK TO CZYSTA
    BAWEŁNA !!! Gotować aż znikną plamy. Zarówno perhydrol jak
    i szkło wodne kupisz w sklepach typu castorama. Uważaj, bo
    perhydrol jest żrący i parzy ręce!
    Efekty są rewelacyjne, wszystko ma piękne kolory i znikaja plamy i
    przebarwienia. Zarowno perhydrol jak i szkło wodne są bezbarwne i
    bezwonne, rózni je konsystencja, bo perhydrol to stężona woda
    utleniona a szkło wodne ma konsystencję rzadkiego kiślu.

    OdpowiedzUsuń

















































































  23. To jest biała koronka czymś obszyta-nic nie pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Na zafarbowzne ubrania najlepszy jest ocet poprostu polej plame...sprawdzałam dziala

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja używam do każdego prania pół szklanki octu

    OdpowiedzUsuń
  26. Osobiście boję się wybielaczy i jak widze, że nic sama nie zdziałam, to nie męczę materiału tylko daję do pralni. Ostatecznie wychodzi często tak taniej niż kilkukrotne moczenie, pranie i wydawanie kasy na milion środków. Wrocławiankom polecam pralnia chemiczna wrocław daje radę nawet w trudnych sytuacjach. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mysle ze spokojnie mozecie też zajrzeć tutaj https://urodaizdrowie.pl/jak-nosic-biale-ubrania Znajdziecie podpowiedz jesli chodzi o to jak poradzić sobie z takimi ubraniami.

    OdpowiedzUsuń
  28. Razem z rodzeństwem już od dłuższego czasu korzystamy z pralni - www.msm.warszawa.pl. Gwarantują jakość i niskie ceny.

    OdpowiedzUsuń

Jak juz tutaj zajrzałaś pozostaw po sobie znak w postaci komentarza lub dodania mnie do obserwowanych:)))))

Dziękuje:*****